Перш ніж вознестися на небеса, Христос заповідав учням повернутися після вознесіння до Єрусалиму і залишатися в місті до тих пір, поки ті не отримають сили від Бога. Так, Іісус дав їм обіцяння, що вони приймуть Духа Святого, про Якого Він говорив протягом Свого життя.
Це обіцяння відбулося в учнях на п'ятдесятий день після Пасхи, тобто на десятий день після вознесіння Христа. У зв'язку з цією подією в день П'ятидесятниці Церква славословить і шанує Пресвяту Трійцю. Таким чином, П'ятидесятниця — це свято Пресвятої Трійці і початок благодатного служіння Церкви.
Задача Церкви полягає в керуванні людини до освячення благодаттю Святого Духу. Пастирське керівництво налаштовано на досягнення саме цього. Для християнина освячення є не «розкішшю», але метою і сенсом християнського буття. І таїнства Церкви і практика морального життя сприяють досягненню цього стану, що дарує спасіння.
Свята Трійця — Бог Єдиний по суті і Троїчний в Особах: Отець, Син і Дух Святий — є найбільша таємниця християнської віри. Перед свідомістю шукаючого порятунку першою у ряді догматичних істин стоїть істина буття Бога, Єдиного сутністно і Троїчного в Особах.
Одкровення про Святу Трійцю, а все, що ми знаємо про Бога, ми черпаємо з Божественного Одкровення, милістю Божою і провидінням, було затримане до часів Нового Заповіту, до тих пір, поки не прийшов в світ Син Божий, Господь наш Іісус Христос, що приніс повноту Божественного Одкровення. «Коли б ви знали Мене, то знали б i Отця Мого. I віднині знаєте Його i бачили Його». (Ін.14, 7). «Вірте Мені, що Я в Отці і Отець у Мені, а якщо не так, то вірте Мені за самими ділами». (Ін.14, 11).
Жівоначальна Трійця — величніша таємниця, яку людина зобов’язана осягати, не дивлячись на те, що в ній полягає багато труднощів. Свята Церква учить, що всяка таємниця, що стосується Божества і духовного життя, пізнається і осягається самим життям людини через зусилля і через релігійний досвід. Важко повністю зрозуміти, що таке Бог Троїчний в Особах і Єдиний в сутнісно. Як можуть бути три одним і один — трьома? Збагнути важко, але тому це і є таємниця. Таємниця оточує людину протягом всього його життя. Чи все зрозуміло і чи все можна пізнати в оточуючому нас матеріальному світі, не дивлячись на найбільші відкриття, якими людина володіє в даний час і гордиться? Ні, томущо, Людина, хоча і богоподібна істота, була обмежена і вміщає лише те, що може вміщати і що благоволить йому відкрити Бог. Щоб спіткати Божественну таємницю, людина повинна перш за все увійти до сфери божественної духовності, бо тільки подібним пізнається подібне.
Охоронниця Божественного Одкровення і відання — свята Церква Христова веде людину по шляху постійного пізнання. Вона дає нам в допомогу образні порівняння, символи. Бог, в Святій Трійці поклоняємий, відкриває Себе миру і людям, наскільки це корисно і спасено людині, в історії домостороїтельства нашого спасіння, у всьому оточуючому нас світі. Символ і присутність Святої Трійці ми бачимо у всьому і усюди.
Кожний з нас носить в собі образ Святої Трійці. Бог сказав при створенні Адама: «Створимо людину за образом Нашим, за подобою Нашою» (Бут. 1, 26). Адам, по вченню Семіона Нового Богослова, завдяки єднанню з Богом-Світлом, був по благодаті потрійним: складався з тіла, душі і благодаті Божественного Духу. В нашій душі, яка в єстві своєму є образ Бога єдиного, є розум—образ Бога Отця; є пізнання, яке походить від розуму, — образ Сина; є любов, яка виходить від розуму, — образ Святого Духу.
Ми — образ Святої Трійці, наше тіло—храм Божий. Будемо гідними носіями образу і подоби Божої, гідними Отця, що створив нас, Сина, що викупив нас, і Духа Святого, що освятив нас. Амінь.